民族团结一家亲拍照引出的“父女”情
Bi dr Lungenentzündig oder Pneumonii (altgriech. πνε?μων pneumōn ?Lunge“) handlet s sich um e akuti oder chronischi Entzündig vom Lungegw??b. Si wird m?istens dur en Infekzioon mit Bakterie, Wiire oder Bilz verursacht, s?lte au toxisch dur s Iischnuufe vo giftige Stoff oder dur immunologischi Vorg?ng. Wenn d Pleura (s Ribbif?ll) klar befalle isch in dr Form von ere Pleuritis wird im klinische Sproochgebruuch vo Pleuropneumonii greedet. D Entzündig noch ere Straaletherapii wird m?istens as Straalepn?imonitis bez?ichnet.
Epidemiologii
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]
D Lungentzündig, wo wo m? dra im d??glige L??be chrank wird, isch noch de Durchfallchrankh?ite die zw?ithüfigsti Infekzionschrankhit uf dr W?lt[1]. Si het w?ge d?m e groossi sozialmedizinischi und ?konomischi Bedütig. ?bbe 90 Broz?nt von ene w?rde vo Bakterie verursacht. D Brognose isch m?istens guet. Nosokomiali Lungenentzündige, d. h. sonigi, wo m? im e Chrankehuus ufl??st, müesse vo Aafang aa aggressiver behandlet w?rde. Pazi?nte, wo s Immunsüsteem von ene gschwecht isch wie zum Bischbil bi Aidschranke, ch?nne immer wider Lungenentzündige vo Erreger wie Mykobakterie, wo Tuberkulose ch?nne usl?se, überchoo.
Sümptom
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]Die ?tüpischi Pneumonii“ foot bl?tzlig mit Hueste aa, s Schnuufe wird schweer und schn?ller, ?iter cha uuseghuestet w?rde, m? bechunnt hoochs Fieber, Schüttelfrost, dr Puls wird schn?ller, es duet ?im in dr Brust wee Schmerzen in der Brust und in dr Pl?rah??li cha sich Flüssik?it aasammle.
Charakteristisch für en ?atüpischi Pn?imonii“ isch ass si langsam aafoot mit Huesten, es isch nid so schweer z schnuufe, es wird kuum ?iter uuseghuestet, dr Chopf und K??rper duet nume wenig wee und s Fieber isch niidrig.
Bi Chinder gseet m? vor allem die Sümptom: s Schnuufe goot schweer und isch aagstr?ngt und schn?ll, dr Hueste schlimm und wird bin ere sümptomatische Therapii nit besser, d Hut isch blass und in schwere F?ll au bl?ilig und dr Kr?islauf schwach.
Therapii
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]Antibiotika git s je noch de Erreeger, wie schweer d Chranket isch oder ?bs spezielli Risikofaktore wie h??chers Alte oder anderi Chrankede git. Wenn s Fieber z hooch wird, cha m? dr K?rper mit zum Bischbil Waadewiggel abchüele oder Medikam?nt wie Paracetamol oder Acetzlsalicylsüüri (ASS) nee. M? s?tt gnueg drinke, mindestens anderthalb Liter am Daag. M? s?tt sich beweege und ch?nnt e Schnuuftherapii mache. Mit Inhalazione und Medikam?nt, wie z. B. Acetylcystein (ACC) oder Ambroxol, cha m? dr Schliim l??se, und es git Medikam?nt (Antitussiva) z. B. Codein, wo m? mit ene en umbroduktive R?izhueste cha beruige.
Litratuur
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]- L?itlinie
- Leerbüecher
- Kasper, Braunwald, Fauci, Hauser, Logo, Jameson: Harrison's Principles of Internal Medicine. 16. Auflage. Teil 9 Disorders of the respiratory system. McGraw-Hill Medical Publishing Division, ISBN 0-07-140235-7, S. 1528 ff..
- Marre u. a.: Klinische Infektiologie. Urban & Fischer, München 2000.
- Herold: Innere Medizin – Eine vorlesungsorientierte Darstellung. Herold Verlag, K?ln 2006, ISBN 3-89019-704-3.
Weblingg
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]- Lungeninformationsdienst: Lungenentzündung
- Capnetz: Patienteninformationen Lungenentzündung
- www.pneumonie-aktuell.de – Website mit Erregerübersicht, Diagnostik, Therapii und Kasuistike
Fuessnoote
[?ndere | Qu?llt?xt bearbeite]- ↑ Revised Global Burden of Disease (GBD) 2002 estimates: Incidence. (MS Excel; 167 kB) WHO, 2004, abgruefen am 5. M?rz 2013.
![]() |
Bitte tue de Hiwiis zu Gsundheitsthemene biachte! |
![]() |
D? Artikel basiert uff ere fr?ie übersetzig vum Artikel ?Lungenentzündung“ vu de dütsche Wikipedia. E Liste vu de Autore un Versione isch do z finde. |